KUPIŁEM OCTAVIE Z 2005r Z SILNIKIEM 19TDI 90KM ORGINALNIE BYŁO ZAMONTOWANE JAKIES ZWYKŁE RADIO KUPIŁEM ORGINALNE RADIO SYMPHONY NA CD I ZACZOŁ SIE PROBLEM PO ZAMONTOWANIU RADIA I WYŁACZENIU KLUCZYKA RADYJKO SIE WYŁĄCZYŁO LECZ PO WŁACZENIU KLUCZYKA I ZAŁĄCZENIU RADIA POPROSIŁ O KOD WIEC WPISAŁEM I PIEKNIE GRA POJECHAŁEM DO SERWISU ZEBY PODŁĄCZYLI TAK RADIO ZEBYM NIE MUSIAŁ WPISYWAC ZA KAZDYM RAZEM PRZY WŁOZENIU KLUCZYKA KODU WIEC PODŁACZYLI TAK RADYJKO ZE GRA CAŁY CZAS NIEWAŻNE CZY JEST KLUCZYK W STACYJCE CZY NIE I PO GODZINIE SIE WYŁANCZA NA POSTOJU I W CZASIE JAZDY KODU NIE MUSZE WPISYWAC PROSZE MI POWIEDZIEC JAK MAM PODŁACZYC RADIO ZEBY WYŁANCZAŁO SIE PO WYJECIU KLUCZYKA I ZEBY SIE NIE WYŁANCZAŁO PO GODZINIE W CZASIE JAZDY NO I OCZYWISCIE ZEBYM NIEMUSIAŁ WPISYWAC KODU PRZED WŁĄCZENIEM RADIA SERWIS OKAZAŁ SIE BYC BEZRADNY W TEJ SPRAWIE
PS;RADIO JEST LEGALNE MAM CAŁY KOMPLECIK ŁACZNIE Z KODEM
podłaczyłem do 5pinu 12V na stałe odłączyłem styk gala i co dziwne kabel od podswietlenia terz wypiołem a radio swieci napewno nic niebyło grzebane przy radiu bo jest orginalnie zaplombowane moze radyjko pochodzi od innego modelu jak octavia radyjko wyprodukowane w 2006r a octavia I w 2005r juz sam niewiem zobacze teraz czy bedzie sie wyłanczac po godzinie w czasie jazdy jesli ktos miał podobny przypadek prosze pisac
podłaczyłem do 5pinu 12V na stałe odłączyłem styk gala i co dziwne kabel od podswietlenia tez wypiołem a radio swieci napewno nic niebyło grzebane przy radiu bo jest orginalnie zaplombowane moze radyjko pochodzi od innego modelu jak octavia radyjko wyprodukowane w 2006r a octavia I w 2005r juz sam niewiem zobacze teraz czy bedzie sie wyłanczac po godzinie w czasie jazdy jesli ktos miał podobny przypadek prosze pisac
model mojego radia symphony 1u00351516ex rok produkcji radia 11-2006 ma ktos takie radio ?? moze musi byc ten model podpiety pod komputer auta pin nr 3 k-bus :muśli:
W OI z 2005 jest CAN-BUS tzw. "komfort". Jeżeli piszesz, że odpiąłeś kabel z podświetlenia a podświetlenie ciągle było w radyjku to oznacza, że CAN jest podpięty bo ta informacja jest przesyłana na tej szynie. W tym momencie jest trochę dziwne, że gdy przekręcony jest kluczyk w stacyjce radio samo się wyłącza po 1 godzinie (taka sytuacja jest tylko gdy nie masz kluczyka w stacyjce), wygląda to tak jakby nie było CAN'a bo IGNITION jest również na tej samej magistrali co wartość podświetlenia.
Co do K-Bus jest to linia diagnostyczna jak jej nie ma możesz pociągnąć kabelek do gniazdka diagnostycznego (ale nie musisz) i będziesz mógł przetestować radio np. VAG-COM'em.
Tak na szybko bo dokładnie nie pamiętam, radio bierze informacje z Can'a
1. IGNITION
2. Podświetlenie
3. GALA
4. SAFE
W OI z 2005 jest CAN-BUS tzw. "komfort". Jeżeli piszesz, że odpiąłeś kabel z podświetlenia a podświetlenie ciągle było w radyjku to oznacza, że CAN jest podpięty bo ta informacja jest przesyłana na tej szynie. W tym momencie jest trochę dziwne, że gdy przekręcony jest kluczyk w stacyjce radio samo się wyłącza po 1 godzinie (taka sytuacja jest tylko gdy nie masz kluczyka w stacyjce), wygląda to tak jakby nie było CAN'a bo IGNITION jest również na tej samej magistrali co wartość podświetlenia.
Co do K-Bus jest to linia diagnostyczna jak jej nie ma możesz pociągnąć kabelek do gniazdka diagnostycznego (ale nie musisz) i będziesz mógł przetestować radio np. VAG-COM'em.
Tak na szybko bo dokładnie nie pamiętam, radio bierze informacje z Can'a
1. IGNITION
2. Podświetlenie
3. GALA
4. SAFE
kabelek gala jest tylko niedziała w radiu instalacja jest orginalna prosze o rozpisanie jaki kabelek gdzie mam wpiac i co to jet can i ignition
prosze troche jasniej podstawowe zeczy wiem ale co to can to pierwszy raz słysze bede bardzo wdzieczny za rozpracowanie tego tematu bo serwis sie zamotał
prosze troche jasniej podstawowe zeczy wiem ale co to can to pierwszy raz słysze bede bardzo wdzieczny za rozpracowanie tego tematu bo serwis sie zamotał
Tutaj masz link do dokumentu o CAN-BUS magistrali http://volkswagen.msk.ru/injector/can_eng.pdf - (skopiuj link bezpośrednio do okna przeglądarki bo inaczej nie działa)
Miłej lektury.
Tutaj masz link do dokumentu o CAN-BUS magistrali http://volkswagen.msk.ru/injector/can_eng.pdf - (skopiuj link bezpośrednio do okna przeglądarki bo inaczej nie działa)
Miłej lektury.
czy moze mi ktos napisac co konkretnie i gdzie mam podłaczyc zeby wszystko było ok ???
czy moze mi ktos napisac co konkretnie i gdzie mam podłaczyc zeby wszystko było ok ???
Spróbuję pomóc ale potrzebuję więcej informacji.
1. Radio było oryginalnie zamontowane skodowskie, czy tylko przygotowanie pod instalację radiową jak wyjeżdżał z salonu?
2. Jaki dokładnie masz model radia najlepiej PartNumber coś jak 1J0 xxx xxx
3. Jaki licznik (MAXI-DOT) itp i PartNumber 1J0 920 XXX X.
4. Sprawdź czy masz w żółtej wtyczce dwa kabelki (fioletowy i fioletowo-biały).
5. Czy masz możliwość podłączenia samochodu pod komputer z VAG-COMem albo jakimś innym programem diagnostycznym.
czy moze mi ktos napisac co konkretnie i gdzie mam podłaczyc zeby wszystko było ok ???
Spróbuję pomóc ale potrzebuję więcej informacji.
1. Radio było oryginalnie zamontowane skodowskie, czy tylko przygotowanie pod instalację radiową jak wyjeżdżał z salonu?
2. Jaki dokładnie masz model radia najlepiej PartNumber coś jak 1J0 xxx xxx
3. Jaki licznik (MAXI-DOT) itp i PartNumber 1J0 920 XXX X.
4. Sprawdź czy masz w żółtej wtyczce dwa kabelki (fioletowy i fioletowo-biały).
5. Czy masz możliwość podłączenia samochodu pod komputer z VAG-COMem albo jakimś innym programem diagnostycznym.
dzieki ze chcesz mi pomóc odpowiadam na pytania:
1.orginalnie było zamontowane nie orginalne radio innej firmy
2.kupiłem na alegro model mojego radia symphony 1u00351516ex rok produkcji radia 11-2006
3. niewiem co z licznikiem mam napisac octavia 1 poliftingowa z 2005r z sil 1,9 tdi 90km
4. ja niemam zółtej wtyczki mam tylko czarna od zasilania i brazowa od głosników
5.niestety niemam mozliwosci podłaczenia pod vag jak byłem w serwisie to powiedzieli ze nie ma mozliwosci sprawdzenia radia przez vag w moim aucie
1.orginalnie było zamontowane nie orginalne radio innej firmy
2.kupiłem na alegro model mojego radia symphony 1u00351516ex rok produkcji radia 11-2006
3. niewiem co z licznikiem mam napisac octavia 1 poliftingowa z 2005r z sil 1,9 tdi 90km
4. ja niemam zółtej wtyczki mam tylko czarna od zasilania i brazowa od głosników
5.niestety niemam mozliwosci podłaczenia pod vag jak byłem w serwisie to powiedzieli ze nie ma mozliwosci sprawdzenia radia przez vag w moim aucie
Z tego co widzę to brakuje ci właśnie połączenia CAN-BUS do radia.
Na tej magistrali jest informacja o włączonym zapłonie (IGNITION), o poziomie natężenia podświetlenia, prędkości (GALA) itp. Jeżeli CAN-BUS jest nie podłączony radio automatycznie wyłącza się samo po ok. 1 godzinie z powodu zabezpieczenia przed rozładowaniem akumulatora.
Kable CAN-BUSa możesz poprowadzić z Licznika, Modułu komfortu, Climatronika (choć jedno powinieneś mieć :lol: ) a do tego jeszcze porzebne będą ci wtyczki MINI-ISO (niebieska-żółta-zielona).
Druga opcja to przekodowania radia na wersję bez obsługi CAN-BUS (ale do tego potrzebujesz VAG-COMa albo coś podobnego).
1.orginalnie było zamontowane nie orginalne radio innej firmy
2.kupiłem na alegro model mojego radia symphony 1u00351516ex rok produkcji radia 11-2006
3. niewiem co z licznikiem mam napisac octavia 1 poliftingowa z 2005r z sil 1,9 tdi 90km
4. ja niemam zółtej wtyczki mam tylko czarna od zasilania i brazowa od głosników
5.niestety niemam mozliwosci podłaczenia pod vag jak byłem w serwisie to powiedzieli ze nie ma mozliwosci sprawdzenia radia przez vag w moim aucie
Z tego co widzę to brakuje ci właśnie połączenia CAN-BUS do radia.
Na tej magistrali jest informacja o włączonym zapłonie (IGNITION), o poziomie natężenia podświetlenia, prędkości (GALA) itp. Jeżeli CAN-BUS jest nie podłączony radio automatycznie wyłącza się samo po ok. 1 godzinie z powodu zabezpieczenia przed rozładowaniem akumulatora.
Kable CAN-BUSa możesz poprowadzić z Licznika, Modułu komfortu, Climatronika (choć jedno powinieneś mieć :lol: ) a do tego jeszcze porzebne będą ci wtyczki MINI-ISO (niebieska-żółta-zielona).
Druga opcja to przekodowania radia na wersję bez obsługi CAN-BUS (ale do tego potrzebujesz VAG-COMa albo coś podobnego).
Jak chcesz więcej info daj znać.
piszesz moim jezykiem rozumiem cie bardzo dobrze co do tych kabli z licznika to wolał bym nie mieszac w instalacji wolał bym przeprogramowac radio na bez can-bus tylko powiedz mi kto to robi i ile to moze kosztowac i czy jak juz przeprogramuje radyjko na bez can-busa to czy wszystkie funkcjie beda działac np; gala ,wyłaczenie radia kluczykiem itp. prosze o odpowiedz
robert2005, awiacek, to raczej nie CAN. Na 99% brakuje Ci tzw. sygnału "S" w kostce podłączonej do instalacji samochodu ( na złączce A jest to pin 4- connection for ignition key-controlled on and off ( S-contact ) ) . Opisowo jest to taki sygnał, który przy wyjętym kluczyku ma wartość 0V, po włożeniu kluczyka do stacyjki ( bez przekręcania ) ma 0V, po przekręceniu kluczyka ( nawet bez zapłonu ) ma +12V, w czasie jazdy ma wartość +12V, po wyłączeniu silnika ( bez wyjmowania kluczyka ) ma + 12V i w momencie wyjęcia kluczyka zmienia się spowrotem na 0V ( i potem od nowa wg opisu ). Ten sam sygnał steruje m.in lampką wnętrza tj. po otwarciu samochodu i zamknięciu drzwi światełko ciągle się pali i gaśnie w momencie przekręcenia kluczyka; potem po wyłaczeniu kluczyka światełko się nie zapala, ale wystarczy wyjąć kluczyk i masz jasno... To samo z centralnym zamkiem zamykanym z pilota, dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki centralny nie reaguje na przyciski pilota...
A teraz do rzeczy masz dwie opcje, albo spinasz na krótko ten 4 pin z +12 i radio gra tak jak teraz tyle, że nie wyłącza się po godzinie,
albo znajdujesz ( ty, albo elektryk ) kabelek z sygnałem "S" ( jest to dosyć łatwe, wystarczy sprawdzić "na macanta", który przekaźnik pstryka przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki i podpiąć się pod jego styk ) i radyjko będzie się włączać po przekręceniu kluczyka i wyłączać przy jego wyjęciu ze stacyjki.
A i najważniejsze powyższy opis będzie prawdziwy tylko wtedy, gdy radio będzie miało rozpisaną kostkę tak jak na rysunkach kilka postów wyżej. Możliwe, że nowsza wersja radia jest faktycznie przystosowana tylko do CAN-a, wtedy wszystkie informacje ( Gala, podświetlenie, położenie kluczyka ) są nim przesyłane ( czyli pokazana wyżej rozpiska jest niezgodna z tym radiem ) a na oba piny B+ i SAFE podane jest nonstop +12v ( bez względu na położenie kluczyka w stacyjce)... robert2005, najlepiej by było gdybyś wyjął radio i pstryknął zdjęcie rozpiski na nim umieszczonej wtedy była by pełna jasność...
jak juz przeprogramuje radyjko na bez can-busa to czy wszystkie funkcjie beda działac np; gala ,wyłaczenie radia kluczykiem itp. prosze o odpowiedz
Wszystko zależy od tego czy radio będzie wspierało pracę bez CAN-a. Znalazłem taką informację w dokumentacji ale nie mogę tego potwierdzić bo u siebie mam założone z CAN-em.
Pytasz czy wszystko będzie działać... to zależy co jest dostępne w instalacji (tzw. przygotowanie pod instalację radiową).
Czarna wtyczka - o ile dobrze pamiętam
[1] Włączenie i wyłączenie radia kluczykiem (powinien i na pewno jest kabelek) pin 7 albo 8
[2] podświetlenie pin 6
[3] GALA pin 1
[4] SAFE pin 4
[5] Diagnostyka K pin 3
Często słyszałem i też tak zrobiłem (w poprzedniej skodzie), że jak jest zakładane nie firmowe radio to:
[1] zamienia się kable pin 7 z pinem 8. (u ciebie chyba jest ok bo trzyma kod po wyłączeniu radia)
[2] odcina się GALA kabel bo jest na nim sterowanie anteną
[3] odcina się podświetlenie bo i tak tego nie ma w nie firmowym
Decydując się na podciągnięcie magistrali CAN-BUS do radio wszystko masz od zaraz dostępne.
Nie wiem czy masz MAX-DOT'a, bo jeżeli tak to info z radia pojawi się na liczniku.
Druga sprawa czy masz sterownik komfortu (elektryczne szyby ori), bo jak tak to nawet przy odpiętym akumulatorze kod radia jest zapamiętany i nie trzeba nic ponownie wklepywać.
Pytasz kto może to zrobić... ASO, koledzy z forum.
robert2005, awiacek, to raczej nie CAN. Na 99% brakuje Ci tzw. sygnału "S" w kostce podłączonej do instalacji samochodu ( na złączce A jest to pin 4- connection for ignition key-controlled on and off ( S-contact ) ) . Opisowo jest to taki sygnał, który przy wyjętym kluczyku ma wartość 0V, po włożeniu kluczyka do stacyjki ( bez przekręcania ) ma 0V, po przekręceniu kluczyka ( nawet bez zapłonu ) ma +12V, w czasie jazdy ma wartość +12V, po wyłączeniu silnika ( bez wyjmowania kluczyka ) ma + 12V i w momencie wyjęcia kluczyka zmienia się spowrotem na 0V ( i potem od nowa wg opisu ). Ten sam sygnał steruje m.in lampką wnętrza tj. po otwarciu samochodu i zamknięciu drzwi światełko ciągle się pali i gaśnie w momencie przekręcenia kluczyka; potem po wyłaczeniu kluczyka światełko się nie zapala, ale wystarczy wyjąć kluczyk i masz jasno... To samo z centralnym zamkiem zamykanym z pilota, dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki centralny nie reaguje na przyciski pilota...
A teraz do rzeczy masz dwie opcje, albo spinasz na krótko ten 4 pin z +12 i radio gra tak jak teraz tyle, że nie wyłącza się po godzinie,
albo znajdujesz ( ty, albo elektryk ) kabelek z sygnałem "S" ( jest to dosyć łatwe, wystarczy sprawdzić "na macanta", który przekaźnik pstryka przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki i podpiąć się pod jego styk ) i radyjko będzie się włączać po przekręceniu kluczyka i wyłączać przy jego wyjęciu ze stacyjki.
podłanczałem pod pin 4 +12v i po godzinie sie wyłancza to nie to
jak juz przeprogramuje radyjko na bez can-busa to czy wszystkie funkcjie beda działac np; gala ,wyłaczenie radia kluczykiem itp. prosze o odpowiedz
Wszystko zależy od tego czy radio będzie wspierało pracę bez CAN-a. Znalazłem taką informację w dokumentacji ale nie mogę tego potwierdzić bo u siebie mam założone z CAN-em.
Pytasz czy wszystko będzie działać... to zależy co jest dostępne w instalacji (tzw. przygotowanie pod instalację radiową).
Czarna wtyczka - o ile dobrze pamiętam
[1] Włączenie i wyłączenie radia kluczykiem (powinien i na pewno jest kabelek) pin 7 albo 8
[2] podświetlenie pin 6
[3] GALA pin 1
[4] SAFE pin 4
[5] Diagnostyka K pin 3
Często słyszałem i też tak zrobiłem (w poprzedniej skodzie), że jak jest zakładane nie firmowe radio to:
[1] zamienia się kable pin 7 z pinem 8. (u ciebie chyba jest ok bo trzyma kod po wyłączeniu radia)
[2] odcina się GALA kabel bo jest na nim sterowanie anteną
[3] odcina się podświetlenie bo i tak tego nie ma w nie firmowym
Decydując się na podciągnięcie magistrali CAN-BUS do radio wszystko masz od zaraz dostępne.
Nie wiem czy masz MAX-DOT'a, bo jeżeli tak to info z radia pojawi się na liczniku.
Druga sprawa czy masz sterownik komfortu (elektryczne szyby ori), bo jak tak to nawet przy odpiętym akumulatorze kod radia jest zapamiętany i nie trzeba nic ponownie wklepywać.
Pytasz kto może to zrobić... ASO, koledzy z forum.
w czarnej wtyczce mam wszystkie kabelki jak podajesz brakuje mi tylko 5 diagnostyka kpin 3
niewiem co to max-dot licznik mam normalny bez wyswietlacza na srodku z nowa deska rozdzielcza
elektryczne szyby mam fabryczne przód kodu nie pamieta bo jak odłaczyłem wtyczke czarna od radia to musiałem wpisywac kod do radia
czyli przekodowanie radia zrobia mi w aso ? w jaki sposób sie to odbywa ? ile moze kosztowac taka przyjemnosć?
[ Dodano: Sro 04 Lut, 09 22:26 ]
Zamieszczone przez kowal 2002
robert2005, awiacek, to raczej nie CAN. Na 99% brakuje Ci tzw. sygnału "S" w kostce podłączonej do instalacji samochodu ( na złączce A jest to pin 4- connection for ignition key-controlled on and off ( S-contact ) ) . Opisowo jest to taki sygnał, który przy wyjętym kluczyku ma wartość 0V, po włożeniu kluczyka do stacyjki ( bez przekręcania ) ma 0V, po przekręceniu kluczyka ( nawet bez zapłonu ) ma +12V, w czasie jazdy ma wartość +12V, po wyłączeniu silnika ( bez wyjmowania kluczyka ) ma + 12V i w momencie wyjęcia kluczyka zmienia się spowrotem na 0V ( i potem od nowa wg opisu ). Ten sam sygnał steruje m.in lampką wnętrza tj. po otwarciu samochodu i zamknięciu drzwi światełko ciągle się pali i gaśnie w momencie przekręcenia kluczyka; potem po wyłaczeniu kluczyka światełko się nie zapala, ale wystarczy wyjąć kluczyk i masz jasno... To samo z centralnym zamkiem zamykanym z pilota, dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki centralny nie reaguje na przyciski pilota...
A teraz do rzeczy masz dwie opcje, albo spinasz na krótko ten 4 pin z +12 i radio gra tak jak teraz tyle, że nie wyłącza się po godzinie,
albo znajdujesz ( ty, albo elektryk ) kabelek z sygnałem "S" ( jest to dosyć łatwe, wystarczy sprawdzić "na macanta", który przekaźnik pstryka przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki i podpiąć się pod jego styk ) i radyjko będzie się włączać po przekręceniu kluczyka i wyłączać przy jego wyjęciu ze stacyjki.
A i najważniejsze powyższy opis będzie prawdziwy tylko wtedy, gdy radio będzie miało rozpisaną kostkę tak jak na rysunkach kilka postów wyżej. Możliwe, że nowsza wersja radia jest faktycznie przystosowana tylko do CAN-a, wtedy wszystkie informacje ( Gala, podświetlenie, położenie kluczyka ) są nim przesyłane ( czyli pokazana wyżej rozpiska jest niezgodna z tym radiem ) a na oba piny B+ i SAFE podane jest nonstop +12v ( bez względu na położenie kluczyka w stacyjce)... robert2005, najlepiej by było gdybyś wyjął radio i pstryknął zdjęcie rozpiski na nim umieszczonej wtedy była by pełna jasność...
na radiu nie ma zadnej rozpiski podłaczenia radia czyli wychodzi ze jest po canie?? da sie cos z tym zrobic ???
w czarnej wtyczce mam wszystkie kabelki jak podajesz brakuje mi tylko 5 diagnostyka kpin 3
niewiem co to max-dot licznik mam normalny bez wyswietlacza na srodku z nowa deska rozdzielcza
elektryczne szyby mam fabryczne przód kodu nie pamieta bo jak odłaczyłem wtyczke czarna od radia to musiałem wpisywac kod do radia
czyli przekodowanie radia zrobia mi w aso ? w jaki sposób sie to odbywa ? ile moze kosztowac taka przyjemnosć?
W ASO to ci tak łatwo to nie przekodują bo brakuje ci kabelka K diagnostyki i to najpierw będą musieli zrobić a jak wszystkim wiadomo położenie jednego kable to duuuużo roboty w ASO (o ile elektryk jest kumaty).
Ja polecam kupić sobie interface do VAG-COMa (ok 90zł) program w sieci :twisted: i kabelek położyć samemu. Korzyść z interface-u nieoceniona przed kolejną wizytą w ASO można samemu najpierw zdiagnozować sobie samochód... a potem słuchać wywodów pana z działu obsługi klienta co to oni muszą/musieli naprawiać.
Jak podpiąć CAN do Symphony w Skodzie Superb? Mam Maxi Dota a nie mam na nim informacji z radia (próbowałem przeprogramować ale jeśli ustawiłem po CAN to nie miałem podświetlania, a jeśli wróciłem do poprzednich ustawień to podświetlanie jest)
Witam.
Posiadam Octavie I Eleganc z Maxi Dot dołożonym niedawno.
Teraz będę montował tempomat i kierownice multifunkcyjną.
I po przeglądnięciu forum nie mogę znaleźć informacji gdzie podłączyć do Maxi Dota 3 kable z Mini ISO zielonej od radia by mieć wyświetlane informacje na zegarach.
Bardzo proszę o rozjaśnienie tematu albo nakierowanie na odpowiedni wątek.
Komentarz